söndag 11 juni 2017

USA

Igår var en fantastisk dag!

Igår för 21 år sedan klev jag av planet i USA för att vara Au Pair hos familjen Hunter. Igår träffades vi igen! Vi träffade även Filippa, som var deras Au Pair efter mig. När jag var tillbaka och hälsade på familjen två år senare (1999), så var Filippa också där och arbetade för en annan familj. Och igår träffades vi alla igen. Den här gången i Stockholm. 

Jag startade hemifrån strax efter kl 8:00 och var i huvudstaden kl 10:45. Jag åkte då till Liljeholmen där Filippa bor och parkerade där. Vi möttes upp och tog sedan pendeln in till stan. Där strosade vi och rekade lite inför eftermiddagen. Lunch intogs på Vapiano! Där hann jag med att visa lite bilder mm då Filippa inte har Facebook eller instagram kvar längre.

Efter lunch så gick vi bort mot piren där deras enorma båt stod. Vi möttes vid kl 14:00 som planerat. Det var sååå coolt! Det kändes som att tiden typ stått still. 

Vi strosade upp till gamla stan, kollade in slottet, köpte souvenirer och fikade. När vi fikade så ringde vi upp Hayley på FaceTime och grattade henne på 24-årsdagen. Hon var tre år när jag kom dit 1996 och fyra år när jag åkte hem. Vi ringde även upp Katie som var i Mongoliet på semester. De gillar att resa familjen Hunter. 

Efter fikat gick vi till slottet, slottskyrkan och borggården. Vi kollade även in på livrustkammaren. 

Kvällen avslutades på restaurang Gondolen, Eric Lallerstedts ställe, där vi skålade i hans champagne innan vi åt riktigt god mat. Till maten drack jag dock vatten eftersom jag körde hela vägen hem sen... Summa summarum, en riktigt lyckad lördag i juni. Såå kul att träffa både Kent, Beth och Filippa. 

Gänget samlat igen, 20 år senare...

Svensk fika... 

På gondolen...

Gondolens fisk och skaldjursgryta

Pasta på Vapiano 

Mycket gott bubbel! 

1000 passagerare i 15 dagar! 

Memories! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar